Prejsť na predchádzajúcu verziu stránky humanet.sk

Ako funguje vydavateľstvo Absynt? Pozývame Vás na najbližšie Let's talk about

Ako funguje vydavateľstvo Absynt? Pozývame Vás na najbližšie Let's talk about



Pred letom sme zámerne zvolili zdanlivo oddychovú tému - knihy a ich vydávanie. No keď sa pozriete pod pokličku, na prvý pohľad zistíte. že je to ťažká drina. Miestami ide o vysokú školu finančného riadenia (najmä cashflow) či budovania značky (brand building). A obe tieto disciplíny im idú znamenite. Preto je nám cťou privítať Juraja Koudelu a Filipa Ostrowského z vydavateľstva Absynt.



Prečo sme Juraja s Filipom pozvali?

Spoznali sa pri práci v medzinárodnej firme, ktorá sa venovala výrobe a predaju okien. Filip je Poliak so slovenskou manželkou, Juraj zas Slovák s poľskými koreňmi. Pri spoločných pracovných cestách po celej Strednej Európe si uvedomili, že ich spája záujem o fenomén poľskej reportážnej literatúry. Jej otca a zakladateľa Ryszarda Kapuścińského pár ľudí na Slovensku poznalo, no málokto tušil, aký je tento žáner u našich severných susedov pestrý a bohatý.

A tak to prišlo – v roku 2015 zobrali svoje úspory a rozhodli sa vykročiť na tenký ľad slovenského vydavateľského sveta. Dali si meno Absynt, ako ten alkohol, ktorý po vypití berie dych a ľahko sa z neho zatočí hlava. Ľudia vraj už nečítajú, papierová kniha je mŕtva a reportážna literatúra je totálne menšinový žáner. Filip a Juraj nás však presvedčili o opaku.

Už prvé knihy, ktoré vydali pod značkou Absynt, si našli svojich vďačných čitateľov, u ktorých sa veľmi rýchlo vyvinula takzvaná „absyntovská závislosť“ a stala sa z nich silná, verná a kritická komunita.

Za necelé tri roky vydali desiatky kníh vrátane autorov ocenených prestížnymi cenami. Okrem toho stihli expandovať do Čiech, prebrať a oživiť zavedené vydavateľstvo Kaligram a vydať niekoľko kníh mimo svoje bežné edície.

Čo sa na stretnutí dozviete?
  • Ako rozbehnúť podnikanie z vlastných úspor? Ako strážiť financie, aby to "vždy vyšlo"?
  • Ako plánovať cashflow pri tomto a podobnom type podnikania?
  • Ako vytvoriť a budovať značku? Ako okolo nej budovať komunitu fanúšikov?
  • Ako nadviazať spoluprácu s médiami?


Prihlásiť a registrovať na stretnutie sa môžete na www.lta.sk

MMag. Peter Steinhübl, Obchodný riaditeľ, HOUR spol. s r.o.