Online nástroje, ktoré vám uľahčia podnikanie

Online nástroje

Sú dostupné odvšadiaľ a kedykoľvek. Často majú free verzie a aj tie platené sú bez problémov dostupné malým firmám či živnostníkom. Ale hlavne – zjednodušia vám vašu prácu.

Zdieľanie dokumentov – Dropbox, Google drive

Je bežné, že v rámci tímu či pre komunikáciu s klientom si posielate obrovské množstvo dokumentov. Veľké balíky mailom neprejdú a uploadovať súbory na uloz.to či leteckaposta.cz nepôsobí profesionálne. A to už nehovoríme o behaní s USB kľúčom, ktorý sa stratí práve vtedy, keď ho potrebujete najviac.

Dropbox či Google drive môžete používať aj zadarmo. V základnom balíku je dostatok gigabajtov na bežné používanie. Oba softvéry fungujú ako bežný priečinok vo vašom počítači, ktorý sa synchronizuje s každým, koho do priečinka pozvete. Každý klient tak môže mať vlastný priečinok a vo svojom počítači bude vidieť iba to, čo je určené pre neho.

Skvelé je, že v Dropboxe môžete aj po vymazaní obnoviť súbor alebo sa po uložení vrátiť k jeho predchádzajúcej verzii. A to najlepšie? Ak práve nie ste pri počítači ale urgentne niečo potrebujete poslať či skontrolovať, všetko nájdete aj cez smartfón – kedykoľvek a kdekoľvek.

Komunikácia v tíme – Facebook, Skype

Áno, naozaj Facebook. Vytvorte si tajnú skupinu – nedá sa vyhľadať. Iba jej admin môže pridávať ľudí a tak nehrozí žiadny únik dát. Skvelo poslúži vtedy, keď máte decentralizovaný tím – kolegovia pracujú z home officu alebo máte kancelárie na rôznych miestach.

Môžete ho integrovať s Dropboxom a zdieľať pohodlne súbory. Môžete dokonca prehľadávať staršie konverzácie podľa kľúčových slov.

Veľa firiem používa chat na Skype. Je to pohodlnejšie ako si stále vyvolávať a určite je to pohodlnejšie ako behať z kancelárie do kancelárie.

To-do listy – Wunderlist, Trello

Ak vám už nestačí zápisník a ceruzka pri počítači, Wunderlist či Trello vás zachránia :) Navyše, obe aplikácie vám dovoľujú zadávať úlohy a pripomienky nielen sebe, ale aj členom tímu. Okrem toho dostávate notifikácie o dianí.

Zadarmo je verzia pre jedného užívateľa, pre prácu v skupine platíte podľa počtu kolegov. Trello má pricing o čosi slobodnejší – aj v tíme s ním môžete pracovať bezplatne. Dokonca môžete ku každej úlohe pripísať poznámky či priložiť súbory, ktorých sa úloha týka. Obe aplikácie fungujú na všetkých dôležitých platformách – mobilných aj desktopových.

Kompletný project management - Basecamp

Nemáme dve varianty, pretože naozaj nepoznáme softvér, ktorý by bol taký komplexný. Cez Basecamp môžete zadávať úlohy členom tímu.

Môžete komentovať každý pridaný súbor. Môžete dokonca oddeliť, čo má a čo nemá vidieť klient. Je ideálny pre spoluprácu so subdodávateľmi alebo vtedy, keď potrebujete zhromaždiť ľudí s rôznym pracovným zaradením na jednom projekte.